3 januari 2012

yrken man inte visste fanns.



Högst upp på listan över yrken jag inte visste fanns kommer nog det här: Ögonbrynsdesigner. Kan ni föreställa er vilka kurser den mycket långa utbildningen måste innehålla?
Avancerad colorering av ögonbrynshår på D-nivå
Vinkelvoltsteknik
Pedagogik
Pincettering
Avancerad föning
Designhistoria

Nej förlåt, jag menar verkligen inte att se ner på "skönhetsyrken". (Hur såg vi ut utan dem?) Det är bara kombon av ord i den här titeln som sätter igång mig - ungefär som att kalla en städerska för hygieningenjör.

Kan ni höra två femåringar diskutera sin framtid: "Vad ska du bli när du blir stor?", säger den ene. "Ögonbrynsdesigner!", svarar den andre. Tillåt mig småle.

PS Bilden är tagen i en galleria i USA. Ni är nog inte så förvånade...

4 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Om man inte har något jobb så kan man skapa ett. Så tycker jag det är lite. Sedan skapar man behoven över att få finnas till och det är banne mig en konst i sig ;-)

Petra / Popetotrora sa...

Hahaha! Så sjukt kul! Ögonbrynsdesigner.... jösses, vad dom hittar på. :-)

Dagar av lycka sa...

Hur knasigt som helst :-)

/Anna

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Hahaha, den gillade jag!! Humor på högt nivå c",)
Men vad ville man bli när man var liten? Jag ville bli barnmorska (?) tillika jordmor!!

Klem Anna