6 februari 2012

kyckling snabbare än färden till pizzerian.



Fredagskvällar är veckans svåraste kväll - i alla fall när det kommer till att producera något ätbart. Orka, som några yngre i huset skulle säga. Då är det här bra att ta till -lika gott vilken dag man än äter det faktiskt. Det tar ungefär samma tid som att åka till pizzerian och hämta hem nått att stoppa i magen. Jag använder färdiglagade kycklingfiléer Texas Barbecue från Guldfågel som finns i mörkblå påsar i frysdisken på typ Maxi. Men om man har energi kan man ju steka egna kycklingstrimlor :)

Kalassnabb Tex Mex Kyckling
Lägg ut ett lager nachos på en plåt
Skär (de färdiga) kycklingfiléerna i strimlor -lägg i en bunke
I bunken häller man också ner en halv burk tacosås och ungefär 1 dl creme fraiche eller Philadelfiaost 
Rör om, klicka ut på nachosen
På med en rejäl näve riven ost
Ugnen 175 grader 5-8 min -tills det ser klart ut :)

Om man vill kan man använda chunky salsa istället för tacosås och man kan också
blanda i lite starkare tex mex chilisås om man känner för det




Serveras med sallad så klart. Puh, mat på bordet idag igen.

7 kommentarer:

Husmusen sa...

Åhå, den här kommer in i mitt kök ögonabums ;)
"En matsked kyckling" kanske ;) Tack för receptet!!

Yosofine sa...

Det här gillar jag, gott och enkelt!

Kram

Fröken Pimpinett sa...

Låter gott och enkelt! Mums!

Vardag och flärd sa...

Tack för receptet! Blir perfekt när barn o barnbarn sitter i stugan o väntar att jag ska komma på fredag kvällar med mat. De ska få Tex mex kyckling till de tröttnar!
Kram Eva

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Men gu vilken snabb o säkert supergod maträtt! DET ska lagas så fort jag får tag i kyckling!!

Klem Anna

annixen. sa...

Det där tror jag att hela texmex-juryn här hemma kommer gilla!

Tack för tips! :))

Husbilen Tuzzen sa...

Det lät inte alls dumt! Det ska jag prova någon gång. Tack för tipset på min blogg :-).
Här blev det till slut Purjolök i paj
http://vilrummet.blogspot.se/2013/02/fredagsgott.html

Ha en skön fredagskväll.
Kram Helén