16 april 2014

att resa och komma hem. LondonLove.



Vi kom hem igår från några härliga dagar i London, fyllda av allt från efterlängtat häng med en syster och hennes sambo till shopping, indisk mat, febrig unge, febrig man, traditionell söndagsmiddag på en pub, Big Ben, Madame Tussauds, Jamie Oliver's Italian och massor av annat. Tur att det finns Alvedon och nässprej!




Igår hann jag med att besöka en engelsk liten plantskola som finns i närheten av min systers lägenhet i East Sheen. Säkert nördigt, men jag tycker att det är kul att spana in handelsträdgårdar i alla länder jag besöker. Ibland hinner man, ibland inte. Massor av finheter fanns det och mycket sådant som vi också odlar hemma. Vattenspridaren stod på över träddelen som jag egentligen var mest nyfiken på, men man kan ju inte få allt.





Tänk att ha gardenior i buskformat planterade runt uteplatsen som på kvällen när vinden stillnar sprider sin ljuva doft i kvällsmörkret….






Sen är det ju det här med att komma hem - älskar att komma hem! Det där att kliva in innanför dörren, ställa ner väskorna och äntligen vara hemma efter en lång resa. Hjärtat, kameran och väskan är fyllda av minnen och ögonblick som följt med hem. Det är lite märkligt hur hjärtat vidgas varje gång man besökt en ny plats - ytterligare en stad eller ett land att längta tillbaka till. Och det där när en ny resa ska planeras - ska vi åka dit vi längtar tillbaka eller dit vi längtar men ännu inte besökt…?

Mer LondonLove lär följa inom kort ;)

1 kommentar:

Husbilen Tuzzen sa...

Härliga bilder.
Och visst stämmer uttrycket "borta bra men hemma bäst". Jag håller helt med dig att det oftast är underbart att komma hem igen.
Kram Helén