31 mars 2011

längtar ut.






Vi längtar ut. Tintin och jag. Efter nästan två veckors sjukeri med influensa och lunginflammation som eftersläng önskar jag mig en långpromenad i vårsolen. Med Tintin, frisbeen, lågskor, täckväst, kladdigt hundgodis, solisar och ork att gå några kilometer. Snart. Till dess håller jag till godo med 18 kg vän som hoppar upp i knät när jag sitter i fåtöljen trots att han egentligen inte får plats. Och två mörkbruna ögon, de snällaste som finns, som tittar på mig när han drar Tintin-sucken som säger "Det är mysigt här matte".


4 kommentarer:

The Dress And Me sa...

Åh, va söt han är.

enannanhelena sa...

Vilka fina inlägg om dina djur! Älskar djur, nä det är ingen överdrift. Om jag hade ork, tid, plats så skulle jag ha fler, gärna en hund, men i nuläget får jag vara nöjd med vår gamla "tant-bebis", tant för att hon är på väg mot sitt sextonde år och bebis för att, ja som djurägare vet du vad jag menar, på något sätt förblir de också alltid ens "bebis", i de bästa av bemärkelser.

Vad jobbigt det låter med lunginflammation, mannen fick en knepig variant för några år sedan, så jag vet hur det kan vara.
Nä, nu vill visst tantbebisen ha mat igen...
Så krya på dig ännu mer!
/helena

Petronella sa...

Vacker hund... Med längtansfull blick!

Angående att jag är igång tidigt (så även idag)så kan jag avslöja att jag egentligen är världens morgontröttaste... Men jag har ett jobb som ibland kräver uppstigning strax före fyra på "natten" (i min värld är det snarare natt än morgon!) - Det är ett övervakningsarbete och för att hålla mig vaken blir det ett och annat inlägg i bloggen;) Men som tur är får man lång sovmorgon andra dagar, 14.30 börjar jag ibland! Ha det gött //Petronella

Att vara någons fru sa...

Åååå vackra whippa! Finns inget som slår vinthundar.