24 januari 2014

idag glädjs jag åt.



Idag glädjs jag åt fredagskänslan som guppar lite lättjefullt inombords….




…. känslan av solvärme i ansiktet igår och att se dunmjuka snöflingor sakta falla från träden medans solen skiner fram mellan stammarna och får dem att glittra….




…. en stund på tu man hand med lillsonen tidigare i veckan, pratandes, skrattandes - han växer så fort nu och jag vill bara fånga allt han är och spara en stund i kupade händer….






…. och känslan av att ett ljust år fyllt av värme på livets alla plan väntar runt hörnet.

2 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilket härligt inlägg. Jag får sån enorm vår och sommarlängtan så jag spricker snart. Lika varje år vid denna tid...... när det är som kallast ute;)

Trevlig helg

Kram Teres

Unknown sa...

Men åh ja, FREDAG! Denna ljuvliga dag. Hur har jag kunnat glömma känslan av en jobb-vecka som avslutas med denna ljuvliga dag? Nu sedan jag så gott som jobbar heltid, och vissa perioder mer därtill så är ju fredagarna de bästaste bästa.

Och det du skriver om att få stjäla till sig tid med sina barn, för att tiden bara rusar iväg och de plötsligt känns så stora. Man vill bara stanna tiden, snuffa dem i nacken och låta tiden snurra ett par varv tillbaka. Samtidigt som jag njuter av att de blivit större för att de ger mig så mycket i deras tankar och samtal. Men ändå …

Och du, tack snälla för alla dina fina ord hos mig. Stora kramar och ha en skön helg,
Ulrika