14 mars 2014

med en bit sommar på bordet.



I tisdags fångade jag tillfället i flykten när eftermiddagens planer gick i stöpet. Istället fick jag med mig lillsonen ner på stan för mysfika. Älskar det där med en stund på tu man hand! Vi passerade torget och egentligen hade jag siktat in mig på magnoliakvistar men när de var slut föll jag handlöst för en bunt klematisrankor istället. Inget blev som tänkt men ofta blir det ju bra ändå.




Jag tror att de är av sorten som kallas styvklematis för att de växer som en buske upprätt istället för med mjuka rankor. Den finns att köpa till trädgården och är ett vackert inslag i rabatten. Min står bredvid en vit pion och de sjunger en vacker sång tillsammans.

Här syns ju faktiskt köket lite bättre som jag insåg att jag knappt visat fast jag bloggat om vår köksmake over några gånger. Både luckorna och beslagen är från Ikea. Betongbänkarna har mannen gjutit hemma. Kakelbyte blir framöver!




Nu kör vi fredag tycker jag! Jobbhelg är det men likväl helgkänsla!

4 kommentarer:

Husbilen Tuzzen sa...

Härlig bukett med klematis.
Fint i köket. Läckert att ha fixat bänken själv. Det är imponerande.
Önskar dig en härlig helg!
Kram Helén

Elisabeth sa...

vilken vacker bukett..
jag har också jobb helg, men gillar faktiskt det ibland, speciellt när det är dåligt väder ute..

ha det gott.

CreandoPhoto sa...

Betongbänkar tycker jag är riktigt läckert! Måste de behandlas på något särskilt sätt?

en matsked grejer sa...

Vi strök bänkskivorna tre gånger med Osmo Hårdvaxolja och hittills funkar det fint fast vi är ju ganska aktsamma än så länge. Det sugs ju ner vatten och fett i porerna ändå men det torkar upp och lämnar inte direkt fläckar heller. Tål bättre än jag hade trott. Men för mig är inte fläckar på bänkarna hela världen när det gäller betongskivor utan tycker det är en del av charmen.