25 september 2014

rundabordssamtal.




Jag blev kär i ett runt bord för några veckor sedan. Det har bott hos oss i snart två veckor nu och det blev riktigt bra. Det är nått visst med ett runt bord. Alla sitter tillsammans även om man är lite fler. Och man kan alltid tränga in en stol till, och en till, om man vill. Det är lätt att tänka att inredning mest är en estetisk fråga, men man styr ju också hur man ska umgås med vad man väljer. Ett avlångt bord med många människor ger flera mindre grupper och samtal. Ett runt öppnar för ett gemensamt samtal där alla är med. Jag gillar't!




Matplatsen blev en skön mix av nytt, ärvt och Blocketfyndat - gillar brytet mellan 50-talsklassikerna Myran och PH Snowball, mannens ärvda kökssoffa efter hans farmor och det lite ruffiga bordet i återvunnen teak. Jag är en sucker för Blocketfynd. Känslan att ringa först på en annons med fyra brunmålade Myran för en struntsumma - bättre än att vinna på lotto...



6 kommentarer:

Home2tiny sa...

Älskar blandningen av gammalt o nytt o japp att hitta något utöver det vanliga på Blocket ger ett härligt lyckorus. Ha en mysig helg. Kramisar Tina

a kitchen in the country sa...

Så fint det blev Cecilia och vilken lycka det är när man finner det där som bara är kärlek vid första ögonkastet. Och jag håller med dig om intimiteten kring ett runt bord. Delaktigheten.

Virvla ut i hösten och ha det gott kära du.

Kram

Susanne sa...

Åh... den lilla grejen mellan ljusstakarna... som ser ut som en torkad vallmofrökapsel... Åh vad den är fin!

en matsked grejer sa...

Tack och tack :)
Susanne: Vallmokapseln i betong kommer från Zetas trädgård och finns även att köpa i deras webshop!
Kram Cecilia

Elisabeth sa...

Runt bord, ditt inlägg är så rätt, runt bord bjuder in till fler samtal..

Kanske att vi skall ta och byta ut vårt , så känner alla att de sitter i mitten..

ha en fin dag !

Suz sa...

Kom på mig själv med att sitta och le fånigt under tiden jag läste ditt härliga inlägg!
Runda bord, blocketfynd, ärvt och lite nytt - en salig blandning. Då blir det mysigt, personligt och inte så tillrättalagt, det gillar jag:)

Må gott!
Kram
Suz