19 juli 2011

blå porten.




När vi var i Stockholm förra veckan åt vi en sen lunch på favoriten Blå Porten på Djurgården. Har ätit och fikat där ett antal gånger genom åren och kommer så gärna tillbaka både vinter som sommar. Innergården är helt fantastisk och jag blir bedårad varje gång av planteringarna, husen och den goda maten. En del av innergårdens sittplatser är ute i det fria, andra under tak och några under en enorm klätterros!







Ja vad säger man? Fikabuffén går inte av för hackor och allt är lika gott som det ser ut! Priserna på maten rör sig strax över 150 kr och då snackar vi mat som får smaklökarna att rodna en stund och utbrista i ett "Oh la la!".








När vi väl fick fatt i lite lunch typ 17.30 var vi så hungriga att fotande blev helt oprioriterat, speciellt utan annan kamera än mobilen. En liten snabb bild på min kolja med räkor, ägg, färskpotatis och riven pepparrot blev det i alla fall. Mannens lammfärsbiffar med sallad på färska bönor och rosmarinsky försvann snabbare än kameran hann med!







Jag rekommenderar kan man väl helt enkelt säga...

3 kommentarer:

Elina sa...

Det är ju så gott och mysigt där! Härligt att se lite sthlmsbilder så här på landet :-)

Kram Elina

Lotta sa...

Jag blev mätt av alla dina underbara bilder! Mums säger jag bara! Kram lotta

millandante sa...

Oh... detta ska jag lägga på minnet!! Stockholm here I come!:) Tack för tipset!

KRAM