12 juli 2011

högklassig loppisantik...

Kasse med klass... Varför har de inte sånna på Ica nu för tiden?



Jag ÄLSKAR loppisar och antikaffärer. Så är det bara. Fast mest tycker jag om dem som har sådär väldigt mycket fina grejer, och priser man kan tänka sig att betala. Vi var i vårt älskade Strömstad förra veckan, och en av mina favoritaffärer där hade lämnat city och flyttat ut strax utanför stan till Hällekind. Kunde inte motstå att dra fram mobilen ur fickan och fota runt lite...






Så hette butiken Liselotte... som du undrade över när jag våndades härom dagen över huruvida jag skulle köpa några gamla glasflöten eller ej: Logens Antik & Vintage i Hällekind!






Fin stol, fin tavla, väldigt fina dalahästar...







Ett ljusblått och det ljusgröna lyckades jag kapa åt mig!








Men är inte underredet till det här bordet nått alldeles extra??





Innanför några av dessa dörrar finns hela härligheten.... Och nästa år kommer jag att kunna ses spendera pengar där igen!

Ledsen, har inga foton från gårdagens fix att visa idag heller. Det var så ruskigt mörkt när jag kom hem på seneftermiddagen att det fick vänta till imorgon! Den som väntar på nått gott, väntar som bekant alltid för länge.

6 kommentarer:

Skridskoänkans glada dagar sa...

Åh, den kassen var ju helt fantastisk! Ja, allt var bara hur fint som helst. Jag gläds med dig , men det förstod du säkert redan!

Kram från en loppis /antik hungrande Carina

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

ja verkligen ett jätte fint bord, hoppas du är nöjd med dina flöten, ha en bra dag!!

Mjuka sa...

Ser verkligen ut som en drömaffär!Där kan man ju gå i timmar, ser det ut som.
Må så gott!
Kram Malin

a piece of happiness sa...

Vilket himmelrike!

Ja, varför har dem inte sådana kassar på nu för tiden? Det kan man undra.

Linda sa...

Oj, oj, oj vilket farligt...eeh...jag menar härligt ställe! Jag skulle nog gå därifrån betydligt fattigare än jag kom dit! :)

Anonym sa...

Å vad kul att Ni gillar stället!! Kolla hemsidan: Logensantik.se!
Jag öppnar till våren igen, kanske vi ses. Sköt om dig!
Hälsningar Ola