16 juli 2011

äntligen FÄRDIGT.




Tada! Jag skrev för några dagar sedan om lite fixeri vi höll på med. Nu är hallen färdigmöblerad och alla grejer uppspikade. Vi tapetserade ju om i hallen för två månader sedan. Vi har funderat hit och dit hur vi skulle möblera och vad som skulle stå var. Så här blev det!

Vi hittade en skohylla på Ikea som precis gick in mellan väggen och garderoberna. Kanske, kanske blir det mindre berg med skor på golvet nu? Hatthyllan kommer från Norrgavel och är toppen eftersom det är så lite plats att stöka ner på. Å andra sidan kan man plötsligt göra det på bänken istället nu.... aj.







Kroken med trädgårdsredskap har hängt med i några år nu. Jag hittade den på mässan Nordiska Trädgårdar och tyckte att den var lite kul eftersom jag blivit en sådan trädgårdsgalning.


Och favoritskorna från förra sommaren.... Pallen nedan har en av mina systrar snickrat åt mig! Jag hade sett en likadan på Åhlens som jag tyckte var så fin. Hon gick dit, smög upp en skjutmått och en tumstock ur fickan, mätte lite och gjorde en likadan. Till slut blev hon sömmerska istället och syr de mest roliga och fina små bebiskläder i sin ateljé och butik i Göteborg.







Glasringen som snöret löper i kommer från Gysinge Byggnadsvårdscentrum.






Hoppsan, där fastnade jag! När jag träffade Fabulösa Frida sa hon att hon tänkt sig att jag var mörkhårig och lite rund. Nja, blond, i alla fall på sommaren, vintern ska vi inte låtsas om än.









Jag är nöjd, nöjd, nöjd!

8 kommentarer:

The Dress And Me sa...

Oj oj oj va fint det blev! Skönt med skohylla, det brukar ju bli en arme med skor på golvet annars. Jag är också fixarsugen. Men jag vet inte hur jag vill göra om.
Kram

a piece of happiness sa...

Vilken fin hall du/ni har nu.
Jag vet ju inte hur det såg ut innan men nu är det i alla fall jättefint. Tapeten i trappan är så fin. Önskar jag kunde ha den någonstans.

Men du var är det som står bredvid fåtöljen och under trappan? En lampa?

Minna Laukka sa...

Vad fint det blev!! Kram

Nina P sa...

Det blev jättefint! Kan inte du komma hem till mig och ge mig lite inredningstips!!!

Kram!!

en matsked grejer sa...

Tack!!
Liselotte: Jo, det är en lampa som blev över från ett annat hörn i hallen där den nu skulle stå i vägen för tapeten.
Nina: Nu blir jag nästan lite generad ;), jag kommer jättegärna, kanske jag kan bidra med någon liten idé... Fika är jag jättebra på i alla fall.
KRAM tebaks!

Skridskoänkans glada dagar sa...

Inte så dumt att fota det färdiga resultatet nu när det blev så bra.
Jag tror att man efteråt ser det nya fina då med andra ögon än när man är mitt uppe i det.

Grattis till er nya fina hall med alla snygga personliga detaljer!

Carina

Finurliga fröken sa...

Jag förstår att du är nöjd! Gud så snyggt ni har det. Precis min smak. Ser gärna mer av ditt hem. Kram

Unknown sa...

Så himla fint! :)
Kram
Lana