28 juli 2011

att låta förspelet få första plats.




Ganska ofta, vare sig jag är på restaurang eller hemma, tycker jag att förrätten är det godaste. Skulle tro att det beror på två saker: Dels att just den sortens mat faller mig läppen och dels att man är som hungrigast då. ALLT är riktigt riktigt gott!

Inte så svårt att gissa att jag fortfarande är dökär i turkost! Brickan köpte jag på Ikea för att driva upp luktärter på i fönstren. Sen finns den ju till annat resten av året. Jag är verkligen ingen perfektionist som måste få allt att matcha hela tiden, men det är kul att göra så ibland. Servetterna som hör till är ju en bonus!






Tomat- & mozarellasallad med färsk basilika, olivolja, flingsalt och lite svartpeppar är en klassisk hit. Fast den fick vänta på att bli uppäten tills huvudrätten kom!







MUMS!

3 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Ja, emn visst är det så... att förrätten är det bästa! Ser smarrigt ut, det du dukat upp!

Mjuka sa...

Du jag håller med dig, älskar också förätten mest. Turkost är så fräscht och så sommar!
Servetterna och brickan var så snygga.
kram Malin

Rebeccas DIY sa...

Vilka härliga förrätter du har gjort! Jag älskar också turkost, särskilt på sommaren.