14 juli 2011

rosendal och fjärilarna.




Det var en utställning med fjärilar och lite andra kryp som huvudtema i ett av växthusen. Jag har blivit så ruskigt förtjust i fjärilar och trollsländor på senare år -så det passade mig som fisken i vanten!







Fina små muggar i olika storlekar med krypen på. Observera, jag köpte inte en enda av dem. Blåregnet blommade så härligt i taket. Läckert tyg nedan!







Bland det läckraste var det här bordet med duk och porslin i samma mönster som gick över i varandra. Ett sådant fat vill jag ha!










Och till sist en liten glimt av mitt toppenfynd på Linum: Hittade stora fina kuddar för hundringen stycket. Och en väska i faktiskt samma tyg för samma pris. Jag har nog inte avslöjat att jag har väldigt lätt för att köpa väskor....


3 kommentarer:

Skridskoänkans glada dagar sa...

Åh så fint med alla fjärilar, tack som delar med dig!
Kul också att se den vackra stolen som jag också har med i ett inlägg från april- Hornsgatan i april var visst rubriken.

Tyget och fatet var jättefint. Tur att jag inte behövde konfronteras med allt de vackra , de hade blivit dyrt!

Kram Carina

Anonym sa...

Att titta in här en stund är alltid en högtidsstund. Så mycket vackert och du är så bra att visa det på ett mycket attraktivt sätt. Hälsa familjen!
// magZ

en matsked grejer sa...

Ni skriver kommentarer så jag blir alldeles varm i hjärtat och magen... tack!