30 september 2013

att skiljas från sina turkosa darlings.




Ledig måndag måste vara en av världens bästa uppfinningar. Nästan så att det slår en ledig fredag - fredagar upplyses ju av sin egen glans även om det ska jobbas medan måndagar gör sig allra bäst helt lediga.

Helgens shoppingtur slutade med en ny trave tallrikar i skåpet - Rörstrands Carisma - och jag lyckades till och med skiljas från mina turkosa darlings. Känns bra med blåvita tallrikar som blir enkla att mixa och kombinera med resten av allt blåvitt porslin som skåpen här hemma innehåller. Mindre spretigt. Liiite vuxenpoäng till mig där som tenderar att vara rätt impulsiv. Kanske ska passa på att rensa ut lite mer grejer nu när jag tycks befinna mig i nån sorts tillstånd av vuxet modus?!

1 kommentar:

Husbilen Tuzzen sa...

Å vilka fina tallrikar. Stilrena! Helt i min stil!
Kram Helén