30 januari 2011

söndagsbilden. ljusblå drömmar.





foto: enmatskedgrejer



Gamla plåtaskar är en av mina svagheter. Den lilla ljusblå med John Bull Repair Outfit är en favorit. Ibland kunde man önska att det fanns ett repair outfit för varje tillfälle i livet. Att man kunde ta fram ett litet ljusblått soligt repair kit ur fickan så fort nått gick på tok och plötsligt var allt bra. Än så länge har jag inte fått det att fungera :). Får nog lita till den egna förmågan och ibland ett hederligt förlåt tills vidare...



2 kommentarer:

enannanhelena sa...

Åh, det finns så mycket fina gamla burkar. "Bull's" ser amerikanskt, fantastisk ut... Ljusblå och av tiden patinerad, fint!
Diggar dina tankegångar om ett "vardagens repair-kit", det skulle jag ha användning av, nästan varje dag...
Tack, för inspirerande bild.
/helena

ps. Jag kikade lite längre ner, på dina filmisar. Rolig återanvändningsidé! Själv prenumererade jag på Kalle Anka under hela min barndom... :)

en matsked grejer sa...

Det är jag som ska tacka :)

Men visst är det kul med gamla grejer, både de "riktigt" gamla och de som är gamla för en själv -barndomens gamla grejer!! Du kan säkert göra nått skojigt av dina gamla Kalle också...
/Cecilia