23 mars 2011

dagens JAG VILL HA.





Hittade en tävling på trevliga Made in Persbos blogg med Tove Admans helt fantastiska ljusstake i betong. Det är en butik som heter Gräddelin som står för ljusstaken. Den har stått på min önskelista till jul och födelsedag i flera år nu. JAG VILL VINNA! Tycker kombon av betong och romantisk barock är helt genial. Någon gång ska jag äga en sådan, det säger jag bara. Någon gång.

Min svåger (en annan än den jag nämnde igår) brukar säga att jag har pippi på ljusstakar. Jag erkänner. Brist på ljusstakar har jag inte... Tröstar mig med dessa som ju är en liknande idé fast med gjutjärn -ni har sett dem förr.



5 kommentarer:

Anonym sa...

magZ like

Linda sa...

Ja, de där ljusstakarna är verkligen superläckra! Lycka till i utlottningen!
Kram Linda

HEMLÄNGTAN sa...

Tack snälla du för din fina kommentar hos mig.

Jag kommer tillbaka snart igen för här fanns ju massor med vackra bilder.

Kram, Jenny

Hildas hem - Sofia sa...

Jättesnygg är den - men jag gillar fortfarande dina i gjutjärn skarpt! :)

Jag önskar dig en fin onsdag!
Kram Sofia

enannanhelena sa...

Åh, Tove Adman! Jag har hennes underbara fotpall/golvlampa! (visade den på bloggen under rubriken U-fot :). Har önskat mig hennes ask i form av ett "riktigt" hjärta jättelänge. Ljusstaken är också fin!
/helena

ps. tack för länk och info om en av dina svågrar :), ska check it out!, så fort jag bara hinner.