10 december 2013

kära tomten.



Kära tomten, jag tror att jag varit ganska snäll i år (jämfört med vad som ens är möjligt för en människa med rå och spydig humor). Det är några saker som står på listan utöver en resa till Paris, några veckors semester i solenlångtborta och annat som inte riktigt går att slå in i ett paket. Den här litografin av Lisa Rinnevuo från Konst och Folk skulle jag gärna klämma in här hemma.


Bildkälla


Ingegerd Råman har designat kristallglas åt Orrefors som går att diska i diskmaskinen, och som inte ens kostar en förmögenhet. Nästan för bra för att vara sant! Just nu fyra stycken för det formidabla priset 399 kr.


purelove.se


Och sen snälla tomten, en sånn här liten skönhet vill jag ha. En plånboksväska där mobilen får plats från purelove.se. Den bruna i så fall. Jag kan behöva lite fler nitar i mitt liv :) Om du ändå sveper förbi där med släden kanske det är möjligt att svischa med en skärbräda därifrån också? 


purelove.se


Lite småsaker önskar jag mig också: Ett schysst set över- och underlack som skyddar naglarna och inte löser upp det färgade lacket när man målar på vore toppen. Några stövelblock skulle kunna tjäna väl i garderoben så att jag kan slänga de i all hast hemgjorda med flingpaketskartong runt en vattenflaska :) 

6 kommentarer:

Husbilen Tuzzen sa...

Klart du har varit snäll. Jag hoppas tomten vet om det också...
Kram Helén

LiseLotte sa...

Jag har precis förnyat mitt medlemskap hos Konst&Folk och klickat hem en Lovis. Black Pearl finns på min lista med :-)

Vad ska du ge "tomten" då ;-)

Nilla Tankebubblor sa...

Fina saker! Speciellt skärbrädan gillar jag!

en matsked grejer sa...

Han får en fin kyss om han är snäll ;)

Min plats i solen sa...

Så mycket fint på din önskelista vännen. Och nog har du väl varit snällare än snällast i år? Det tycker säkert tomten också. :) Själv önskar jag mig Bea Uusmas bok och en creme brulee-brännare. Men frågan är om jag har varit snäll i år? ;)

Kram på dig du fina

LÁrt de Vivre sa...

Vilken fin önskelista du har, hoppas nu du varit riktigt snäll och tomten hittar fram

Kram Kajsa