1 december 2013

det där med att besöka fotografen.



Lite pirrigt idag. Vi ska strax ta första familjefotona av seriös karaktär. Ever. Vi har ju varit familj i typ 16,5 år så det kunde ju vara på tiden. En vän till oss är en sjukt duktig fotograf som tar precis den där sortens foton som jag älskar - där folk är som de är fast ändå sitt allra vackraste, levande foton som berättar vem som är porträtterad. Som en berättelse. Han hittas på Gardell Foto, klicka på Portfolio och sedan Familj. Alltså, titta gärna på resten också - jag blir lika imponerad varje gång jag tittar runt.

Vi ska för all del inte klara av den stora bildserien - det får man göra utomhus sommartid tycker jag, utan mest få till i alla fall några fina bilder med oss, MIN familj. Det är lite annat än än suddiga självporträtt som ovan med en mobil, visserligen i solnedgången på en paradisstrand, men kvaliteten lämnar en smula övrigt att önska. Jag hoppas i alla fall att han kan trolla lite grann. Han brukar retas med mig för mina kameragrimaser. Vi får väl se om han har bättre lins på kameran än så ;)




Men än så länge är det första adventsmorgon med tända ljus och a cappellasång från dessa ovan som jag snubblade över nu morgonen. Njutigt!


Inga kommentarer: