7 mars 2013

in med våren i huset.



Torsdagtema Plocka in våren i Fabriken idag - en farlig sysselsättning tycks det som. Lyckades välta stolen när jag skulle fota uppifrån och föll handlöst över den och kameran åkte rakt ner i markteglet. Den startade igen och jag morrade lite och fortsatte fota. Änglarna var med mig uppenbarligen. Två feta blåmärken och rejält ont i musklerna runt armhålan jag blev hängande i över stolsryggen räcker bra - vill inte ens tänka på hur det kunde gått om jag hade ramlat baklänges istället.

Plocka in våren var det:




Lite vårrenovering på g hos oss. Marrakech, en beställning på den här är gjord mina vänner. De som säger att man inte kan bli lycklig av materiella saker har... Fel.




Vårblommor - vita papegojtulpaner fick följa med hem idag, och små tête-à-tête som bara krävs denna tid på året.




Snygga förpackningar går alltid hem. Kul överraskning på Willys tidigare i veckan med ett gäng pigga snygga våriga tekartonger. Motstod att köpa dem alla. Hur det smakar? Ingen aning.




Själva moodboardbilden här ovan blev bara piss. Kan väl säga att efter att ha ramlat en gång blev det inte så mycket mer klättrande för att få till det som jag ville...





Mer inplockad vår hittar man så klart på Fabriken!

10 kommentarer:

felicia sa...

Inte visste jag att WIllys kunde bjuda på sånna snygga förpackningar. Jag känner igen mig i att köpa varor utefter förpackningar utan nån som helst aning om vad de smakar :)

I min smak sa...

Du är onödigt självkritisk, alla bilder inklusive moodboarden är härliga!
Susanne

en matsked grejer sa...

Tack, kanske det... Men du vet, när man har en bild i huvudet och det inte alls blir så är det svårt att vara nöjd ;)

Unknown sa...

Men herre gud. Nu får vi nog sluta fota uppifrån :))
Du jag tänkte faktiskt på det när jag stod där och vinglade, men satte istället upp en fot på bordet. Och så på flera bilder efteråt fanns min fula stortå med. Asflabb! De publicerades inte :))

Dina bilder är finfina.
kram
u

Husbilen Tuzzen sa...

Hoppsan. Vilken tur att du inte skadade dig allvarligt. Men vårkänslor lyckades du locka fram i alla fall. Tack för det!
Kram Helén

The Dress And Me sa...

Oj, vilken tur att du klarade dig undan så pass bra ändå. Att vara kreativ är tydligen farligt ;) Bilderna blev i alla fall superfina. Kram

CreandoPhoto sa...

Åhhhh, marockanskt!!! Underbart, älskar det! Vart ska det sitta?

en matsked grejer sa...

Du har näsa för det viktiga: Var ska det sitta? Den som väntar på något gott, väntar ALLTID för länge... ;)

Weronica - Living by W/Days and Weekends sa...

Nämen jösses! Allt för konsten får en ny innebörd :) Ha en fin helg nu!

Fint o Fult sa...

Ja, vad gör man inte för en bild...men ta det lite lugnt i fortsättningen, härliga bilder vart det iallafall :)
Och marockanskt kakel...lyckos...precis det där ville jag ha i nya köket men sambon satte dit vitt...jag måste skaffa ett eget kök snart!
ha en fin helg, kram Monica