16 mars 2013

snyggmat: blodapelsin deluxe.




Snubblade över ett recept på Blodapelsiner med avec hos Weronica som jag fastnade för och tänkte att vi måste testa. Kokoschipsen fanns inte i affären utan fick bli hederlig riven kokos istället. Vi utvidgade Weronicas recept (blodapelsiner i bitar med kakaobönor, mandelsmör och kokoschips) med turkisk youghurt, hackade paranötter och cashewnötter och flytande honung. Kommer bli ett stående inslag här framöver!






Har spanat på Renée Voltaires grejer ett tag nu och dreglat över snyggförpackningarna. Nu fick jag ju en ursäkt för att lägga vantarna på några. Finns risk att det blir fler...

4 kommentarer:

Weronica - Living by W/Days and Weekends sa...

Oj. Lät makalöst gott! The more the merrier :)!

Maria - JAG BLOMMAR sa...

Låter så gott!

Tatjanis sa...

ja det är något med den där härliga känslan man får av saker i snygga förpackningar. Det är som med Kusmite. Å jag älskar det. Alla goda underbara saker som rymms i minst lika underbara förpackningar. Det är vardagslyx de lux. Härliga recept också, det ska nog provas vart efter!

Ha en fin söndag!
//Tatjanis

Johanna | Tillvaron.se sa...

Dra mig baklänges på en sådan där träpinnevagn så gott det lät!