23 mars 2014

antipasti som får smaklökarna att sjunga.



Underbart är kort. Stämmer alldeles för ofta, eller hur?! Men kanske är Alfons farmor något på spåren med sitt "Det är bra att ni har tråkigt!". Om underbart var långt skulle det ju vara vardag och inte speciellt märkvärdigt alls. Fast jag tycker ju att hela livet är tämligen njutbart så… nu blev det trassligt.

I alla fall försvann min del av småknapret ovan rätt fort. Och jag kan tänka mig att äta det igen. Snart. Och ofta.


Antipasti som får smaklökarna att sjunga

Man tager vad man haver, eller köper det man är sugen på, som:
Lufttorkad skinka i tunna skivor, dela på mitten, snörp ihop till små knyten
Mozzarella, riv i bitar
Oliver, gärna blandade sorter
Soltorkade tomater i olja, klipp i strimlor

Ringla olivolja över
Flingsalt
Svartpeppar
Färsk rosmarin


Söndag kväll är det i alla fall och jag önskar att det hade varit ytterligare en dag kvar av helgen. Men en söndagskväll är inte så dumt det heller. Några kapitel i en bok tills mannen kommer hem och sedan nått att äta framför en bit av TV-serien Under the dome väntar och det är inte så tokigt...

2 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

...och här sitter jag på T-banan på väg till jobbet och frukost, men plötsligt blev jag sugen på att skippa frullen och käka goda oliver och grejer istället. :)

Lina sa...

Oj så gott det där låter. Kanske funkar fint en måndagskväll också. Tror banne mig jag har alla ingredienser hemma efter helgens rester. Kram!