4 april 2014

ljuva magnolia & fredagsfeeling.



Magnolia på köksbordet är en ny mani jag skaffat mig. Kommer inte existera en vår utan några kvistar här hemma vid minst ett tillfälle framöver, så mycket kan jag lova. Maken till mer häpnadsväckande och storslagen blomning har ett köksbord aldrig skådat. I väntan på att mina egna ska hitta värme nog att blomma går det fint att njuta av dem här inne. Det där med blommor på bar kvist är nått alldeles extra tycker jag...





Det är fredag idag och en efterlängtad sådan. Mitt jobbschema har en lite ryckig period, så efter att ha varit schemalagd fyra av fem helger uppstår en fredagsfeeling av nästintill grandiosa mått när perioden är passerad. Såpadoften är på intåg i huset och musiken på hög volym. En snabb tur väntar ner till stan med besök på det vackra huvudbiblioteket och blomsterhandlaren på torget. Friday here I come!




Jag måste också passera den här lilla bakgården vid ån där årets första blommande magnolia slår ut varje år, för att kika om någon endaste knopp kan vara på väg att spricka ut i blom.




TGIF!

2 kommentarer:

Majas bekännelser sa...

Oj vad vackra blommor! Fantastiskt att ha på köksbordet! Hoppas det blir en fin fredag och skön helg, kram Maja!

Husbilen Tuzzen sa...

Magnolia är sååååå vackert. Har en hel lund med Magnolia precis bredvid jobbet, men än är det långt kvar till de blommar.
Kram Helén