19 juni 2014

fyrklöver i efterrätter för midsommar.





Midsommar hägrar och det är ju nästan för bra för att vara sant. Det klassiska vore ju att smälla ihop en jordgubbstårta, men om man liksom jag inte är en sockerkaksbotten-grädde-bär-tårtmänniska så kommer här några förslag på midsommarefterrätt i annan tappning:





Jordgubbar med mynta & lime - så goda att de är rent beroendeframkallande. Sjukt, sjukt gott.




Hallonpannacotta med jordgubbar och chilichoklad - både hallon, jordgubbar OCH choklad med sting. Allt i ett liksom.




Toppenkolatårta med jordgubbar för latisar - om inte imorgon så blir det definitivt ett återbesök av den här senare i sommar...


Mer midsommarinspiration hittar man hos Fabriken som har tema midsommar idag!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Men shit pommes så gott. Ska jag nog testa …
Just nu är min stora last jordgubbar med ovispad grädde och lite socker. Slurp! Skulle kunna äta dygnet runt!

GLAD MIDSOMMAR KRAM.

Lina sa...

Kola med jordgubbar, det ser himmelskt gott ut. För latisar? Ja, men det är ju jag!

LissenTo sa...

Tack för tips, precis vad jag behövde med något nytt. Tror jag ska börja med lime jordgubbarna.

Ha en fin midsommar. // Lissen

Petra / Popetotrora sa...

Oh my...! Nu har jag ju jordgubbsgott att testa så det räcker halva sommaren. :)
Kram och glad midsommar!