12 april 2011

DIY när inget blir som man tänkt, men bra ändå.





Tisdagsutmaningen från Fabriken: Påskpyssel... Bara att bita tag i och hitta på nått kul. For stadens (eller nåja köpcenterområdet i närhetens) gator runt efter lite spansk mossa, bruna fjädrar med vita fläckar (vackraste små!) och lite småägg med fläckar. Icke sa nicke... Inte en enda sak avprickad på listan. Fick börja rota i gömmorna hemma och hittade mer än jag trott! Skam den som ger sig, allt (eller snarare det mesta här i livet) blir inte som man tänkt sig, men det brukar bli rätt bra ändå.








Sagt och gjort började jag i alla fall knåpa ihop en påskkrans till dörren vilket jag aldrig haft förut, men verkar tillräckligt lockande för att vara värt besväret.









Måste erkänna att jag blev alldeles nöjd med resultatet, fast jag saknar de små vitfläckiga fjädrarna...





För mer påskpysselinspiration i stora mått, besök Fabriken som har tema om det idag!

16 kommentarer:

Anonym sa...

SNYGGT!

The Dress And Me sa...

Va tjusigt det blev!! Kul att knyta fast lökar på det där sättet!! :)

Mia sa...

Du borde verkligen vara nöjd med din vår/påskkrans den är jättefin.
Känns som det är dags för mig att byta ut den blekta buxbomskransen som hängt på dörren sedan december.

HEMLÄNGTAN sa...

Ajdå, Inspirations Fabriken har jag ju helt glömt bort idag - inte bra.

Blir så imponerad utav din krans, den blev riktigt snygg! Jag älskar kransar men är så dålig på att göra sådana själv.

Kram, Jenny

Noamaja sa...

Hihi, ibland är det bra med Fabriken så man får något gjort!

Härlig krans!

Stämplarna har jag för mig att jag köpte hos Claes Ohlson. Kul att du gillade:)

Ha det gott!

Mjuka sa...

Du det blev ju hur fint som helst.
Ha en jättefin kväll!
Kram Malin

House number 15 sa...

Riktigt fin krans!
Det lönar att rota i sina gömmor!

Kram c

Vintage House sa...

Ibland blir det inte som man har tänkt sig men tycker du fick till det super...
Man tager vad man haver...
kram
sandra

Elina sa...

Vilken kreativ krans! Jätte fina ägg tycker jag.

Ha en fin kväll!
Elina

millandante sa...

Så himla fint du har det på farstukvisten!! Kransen är ljuvligt fin!!
Nu inspirerade du mig:)

Kram

Att vara någons fru sa...

Så himla snyggt! wow!

Hildas hem - Sofia sa...

Så jättefin den blev! Bra pysslat. Det är som du säger; ibland blir det inte som man har tänkt sig men det kan bli bra ändå. Det är det som är så kul, man vet aldrig riktigt hur resultatet ska bli när man börjar pyssla :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

Petronella sa...

Snacka om ambitiöst påskpyssel! Är inte alls mycket för kransar egentligen men din blev ju riktigt snygg:) //petronella

gebrichi sa...

I just have to put this up on my blog. So beautiful and so original.

en matsked grejer sa...

Blir så jätteglad över alla rara rader!!! You make my day!

Kram Cecilia

Anonym sa...

Wow, jätteläckert!!

Hälsningar Birgit