30 oktober 2011

rött & sött (sa 10-åringen).



Rött och sött föreslog lillkillen att det här inlägget skulle ha som rubrik när han såg mig fota och han lät så nöjd med förslaget att så fick det bli!

De här godbitarna fick jag med mig hem igår när vi hjälpte farmors syster tömma sitt sommarhus - 1700-talstorpet de växte upp i som barn. Kan inte riktigt läsa märkningen som berättar vad det är för porslin tyvärr. Någon som känner igen serien eller stämplen? Visserligen är skålarna rejält krackelerade och en smula kantstötta, men det hör till charmen tycker jag. 


 



Det är nått visst med konserveringskorkar... Både på flaskor och glasburkar.






Han var sugen på att göra nått gott att dricka när det var fikadags. Efter en del rotande i kyl och frys blev det saft med mosade jordgubbar och is serverat av en stolt kille till storebror och honom själv.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Jättefina skålar! Riktigt söta, kanske inte lika söta som din dricka på planet, hihi!
Jättefina bilder från resan!
Ha en bra vecka, kram Jenny

Hildas hem - Sofia sa...

De är verkligen söta! Jag tycker inte heller att get gör något att porslin ibland är kantstött och krackelerat.

Jag önskar dig en härlig dag!
Kram Sofia