10 november 2013

att ibland få vara den som ger.



Det är nått lite alldeles extra när barnen själva tar över ansvaret för att ordna inför en bemärkelse som Fars dag. Och de har ett helt annat uttryck i ansiktet när de räcker över en present som de själva tagit sig till affären för att ordna, valt alldeles själva och betalat ur egen ficka. -Inte för att vi är snåla och inte skulle kunna sticka till dem de där pengarna. Det är mer en tanke om att det finns något att lära genom att ge så att det kostar något, och då både tid, engagemang och faktiskt pengar. Att allt inte serveras hela tiden. Att få visa sin tacksamhet över allt annat de får hela tiden. Att ibland vara den som ger och inte bara den som får….

Det är så fint att få se våra barn uppvakta sin pappa, och att jag själv få uppvakta min pappa som gett mig så mycket genom åren. Tacksam!

2 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

...och vilken tårta dom fått till! :)

en matsked grejer sa...

De är helt oskyldiga till den är jag rädd. Min syster är makaren bakom tårtan ;)