18 november 2013

oönskat besök.




Måndag och snörvelstuga, men helgens feber - mitt i vår barnfria lyxhelg - har i alla fall flyttat ut ur huset. Lite snopet så klart men det gäller att gilla läget. Jag är i alla fall glad att vi hade dagen i fred för Herr Feber på lördagen. Han och Herr Alvedon fick följa med till vår favoritrestaurang AG på kvällen. Äta bör man annars dör man sägs det ju, och smaklökarna funkade faktiskt fint ändå.

Jag blev så gruvligt sugen på amaryllisar i helgen. Måste ner till torget här hemma när jag piggnat till och röva med mig några hem. Helst mörkt rödstrimmiga som den ovan. Jag som inte ens gillar vinrött….

5 kommentarer:

Johanna | Tillvaron.se sa...

Usch då. Krya på er. Vi har det lite lika här hemma, fast febern nog är kvar dessvärre...

Petra / Popetotrora sa...

Den där j-a febern och sjukdomen som alltid kommer när man vill ha den som minst! Ja, eller när vill man ha feber...? Men du förstår vad jag menar :)

Husbilen Tuzzen sa...

Skönt att förkylningen går åt rätt håll.
Amaryllisar är så vackra. Man hinner med några innan julen är över.
Kram Helén

Min plats i solen sa...

Usch och fy för förkylning och feber! Och vad trist att de skulle välja att dyka upp just denna helg. Fast det låter som ni trots allt har haft det riktigt mysigt tillsammans. Bara ni två. Krya nu på er ordentligt och ta hand om varandra.

Varm kram
Lotta

Ps. Helt magisk bild. Love it! Och amaryllis... nu den vackra blomstertid nu kommer. :)

Elisabeth sa...

Amaryllis, det måste jag också skaffa mig.. De är underbara.. Men först har jag sökt på internet efter vad LYCKA är ? Men min dotter hade svaret. Kolla in hos mig... :)
Krya på dig...