8 april 2012

att vänta på en soffa.

En större variant av den utvalda soffan. Mio.se


Vi blev beslutsmässiga till slut, mannen och jag. Det blev en Miosoffa med det tjusiga namnet Cloud. Jag har tänkt mig att segla bland molnen på dess dunplyåmer i många år framöver, men får hålla mig till vecka 18 då den ska behaga anlända. (Så länge vi inte är i v 18 av väntan är jag nöjd.)

Igår betade vi av ett annat beslut i kategorin drygt, nämligen ny kyl och frys. Vi har bara skjutit på det i flera år med en kylskåpsdörr som hängt allt mer snett och krävt allt högre påvriden kyla för att hålla kallt. No more. Check.

Till dess den nya puddingen anländer får jag ligga med benen över kanten i den visserligen döcoola men väldigt lilla arve/retro/skinn/teaksoffan vi har lånat från övervåningen och sippa min laktosfria latte. Inte så dumt det heller.

3 kommentarer:

Dagar av lycka sa...

Vilken shnögg en hörru! Förstår att du längtar!

/Anna

Unknown sa...

Hej! Måste bara höra om ni är nöjda med soffan? Vi fick men den förra året i maj, den var helt nedsutten efter knappt 5 månader, fick nya sittkuddar men efter 4,5 månader kändes den lika nedsutten igen. Mio- personal var hem till oss igen och bad oss att öppna upp dynorna och puffa till dem lite då och då. Var vi inte nöjda skulle vi höra av oss efter sommaren. Vi är allt än nöjda....vi stöter så himla obekvämt i soffa och är så ledsna då vi älskar soffans utseende, färg och stil. Vi kommer att kontakta Mio igen och be dem ta tillbaka den :( Hoppas ni är nöjda, om inte och ni har samma problem med den som oss.
Med vänlig hälsning,
// Annika

en matsked grejer sa...

Jo, vi är nöjda. Iofs är vi urusla på att puffa kuddarna som de mycket noga instruerade om så de ser ju aningens tillplattade ut, hade liksom hoppats att de skulle återfå formen om vi gjorde det. Vi sitter skönt i alla fall.