27 april 2012

franska nerver.



Måste bara berätta om denna lilla lyckopärla till film: Franska nerver. Jag gillar sånna här småkonstiga historier. Amelie från Montmartre är en annan goding i samma anda. I alla fall handlar den om en man som äger en chokladfabrik och en superbegåvad chokladkonditor som inte bara har choklad gemensamt - båda har dessutom en grav känslostörning. Han svettas bort sina dejter och hon svimmar när hon får kontakt med män. Skaaa de någonsin finna lyckan tillsammans? Tja, resten kan ni föreställa er. Till och med min man gillade den. Hepp, det är lite ovanligt.




Äntligen fredag och ikväll ska det kalasas för en god vän. Nu kör vi helg!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Tack för tipset, jag gillar Ameliefilmen!! Då måste jag ju bara se den här också!
Tavlan av Lisa var ju hur fin som helst, så roligt! Mycket bättre än en cykel på köpet ;)
Ha en fin helg, kram Jenny

AE sa...

Tack för filmtipset!! Såg trailern och den verkar hur söt och go som helst, nästn som choklad! Alltid kul med ny input - och franska filmer är väl inte det vanligaste. Tackar!
Kram

Anna/Rackarungar sa...

Låter som en film för mig. Älskade Amelie fr Montmatre.. Ville ha hennes frisyr och klippte lugg veckan efter jag varit och sett den.. (blev inte alls lik hemne ändå))
Den här Åker rätt in på hyrlistan. Pronto.