26 april 2012

goda vänner och lömska taggar.





Att jag gillar trädgård och rosor är inte precis nån chockerande nyhet. Vad jag däremot inte gillar är rosentaggar. Var så nöjd härom dagen då jag i den tillfälliga energikicken lyckades beskära de flesta av taggingarna. Mindre nöjd nu när jag har en rosentagg inkilad i tummen långt nere under nagelbandet. Att rispa hud för att få ut stickor är en sak, men att sprätta sönder nagelbandet med berått mod, nja. Önskar mig en liten infektion i tummen så att den kommer ut ändå...







Några av mina puddingar!

3 kommentarer:

Dagar av lycka sa...

Jisses vilka vackra ena som bor hemma i din trädgård! Förstår verkligen att de är att njuta av under sommarmånaderna! Men usch för taggarna naturligtvis. Vilket jäkla ställe att sätta sig på dessutom!

Hoppas att du får en fin dag!
/A

AE sa...

Gud vilka underbara bilder - men fy för taggar!
Rosor är nog de vackraste av de vackra!
Ha det gott!
Kram

Jinni sa...

Åh blev helt kär i den sista bilden, en sån perfektion i en blomma.
Hoppas taggen kommit ut.