11 februari 2012

heta Fajitas en isig dag.



En vintrig dag passar det bra med mat som har lite hetta. För att kompensera lite så att säga. Återupplivade en gammal goding som vi knaprade ofta för tio år sedan. Varför vi slutat är en gåta!
Välkommen Fajitas!





 Santa Marias kryddmix Fajitas på stekt strimlad kycklingfilé är en utmärkt väg till lycka. Snabb också -det vet alla som läser här ofta att det går hela vägen hem hos oss. Guacamole på det enda sanna sättet:

Guacamole
Stavmixa:
Avokado, en eller två
1/2 dl crème fraiche per avokado
1 vitlöksklyfta
Lite salt
Några stänk Tabasco
En skvätt citron, helst färsk




Tillbehören behöver inte vara lyxiga alls faktiskt för att räcka till. Här gör vi som med tacos ungefär:

Tortillas
Tomater
Isbergssallad
Riven ost
Guacamole
Kanske lite hackad lök
Crème fraiche (naturell) till fegisar som inte vill ha guacamole

Och så var det det där med hur man blandar porslin. Kanske inte en blandning av blåvitt Villroy Vieux Luxembourg, Berså och djupturkost från Systrene Grönnes går hem på fina gatan. Det sk...er, förlåt struntar, jag i :)

4 kommentarer:

The Dress And Me sa...

Oj oj oj. Det där får det att kurra i magen. Ser supergott ut.
Älskar glaskulorna.

Petra / Popetotrora sa...

Oh my... vad smarrigt! Jag skulle kunna moffa i mig hur mycket guacamole som helst! Åh, vad sugen jag blev nu! :-)

Nina P sa...

Smaskens!!

Happy Gunhild sa...

I love sushi! :) Kul med kontraster, fina tallrikar, god mat. Gammalt möter nytt. Det är bra för hjärnan och kreativiteten med lite nya grepp. Idag tänkte jag fira lillördag med mannen, på nåt trevligt vis. Fick inspiration av dina fina bilder :)