27 september 2012

att vara kär i en lampa.



Belysning är ordet för dagen, i alla fall i Fabriken! Den här godingen är min absoluta darling i utbudet därhemma och dessutom ett äkta Blocketfynd. Älskar det där... Att ha tittat efter nått i flera år lite på måfå mest bara för att fresta sig lite. Och sedan... wow, vilket fyndpris! Jättefult foto som inte alls gjorde den rättvisa och kallad snöboll istället för snowball hade den inte blivit uppsnappad av jägarna som scannar Blocket dag och natt. Vi åkte närmare 10 mil för att hämta den och den trivs finfint i vårt kök. Och den dagen vi tröttnar får vi mer när vi säljer den än den kostade när vi köpte den. 

Nu har mannen kastat ur sig idén att vi lika gärna kan se storebror som ett sätt att förvara lite sparpengar när man i alla fall inte får nån ränta på banken. Jag baxnar vid tanken. Lite nytt faktiskt - han föreslår, jag säger nej. Omväxling förnöjer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det något fel på Kotten som jag vill ha i vardagsrummet?? Kristallkronan kan flytta in i sovrummet som du vill... /M

AE sa...

Åh vad läcker! Jag håller med dig ang Blocket - det gäller att vara snabb, för det verkar som om vissa har den som startsida på datorn. Vilken tur att annonsören skrev snöboll!!! Vilket kap! Grattis!
Ha en go helg!
Kram