19 februari 2013

jag längtar III.



Jag längtar efter vårsoliga dagar på Rosendals trädgård...




... magnolian som blommar i kaféhuset trots att det bara är mars...





... de klorofyllstinna växterna i planthuset som lovar att det snart, snart, snart kommer ljusare och varmare tider...




... att bli kall om rumpan men solvarm i ansiktet på en stenbänk...




... att dra med fingrarna över patinerade lerkrukor medan jag funderar över vad jag ska hitta på i år...




... att leta reda på nått sådär gudomligt gott att ta med hem som en påminnelse om en fin dag med min finaste...




... för att sedan i stilla mak vandra ner tillbaka ner på Djurgården genom gränderna, längs vattnet och ta in varenda vacker centimeter...





Snart.

4 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Ja!!!! Ge oss vår nu! Och Stockholm är bedövande vackert!

Dagar av lycka sa...

Åhhhhhh, det gör jag med! längtar alltså :)

Kram Anna

Helén i Vilrummet sa...

Snart snart snart kommer nog våren. Tack för att vi får njuta av dina vackra bilder så länge.

Kram Helén

Kristina sa...

Vackra och inspirerade bilder!
Hälsningar,
Kristina