19 februari 2013

jag längtar III.



Jag längtar efter vårsoliga dagar på Rosendals trädgård...




... magnolian som blommar i kaféhuset trots att det bara är mars...





... de klorofyllstinna växterna i planthuset som lovar att det snart, snart, snart kommer ljusare och varmare tider...




... att bli kall om rumpan men solvarm i ansiktet på en stenbänk...




... att dra med fingrarna över patinerade lerkrukor medan jag funderar över vad jag ska hitta på i år...




... att leta reda på nått sådär gudomligt gott att ta med hem som en påminnelse om en fin dag med min finaste...




... för att sedan i stilla mak vandra ner tillbaka ner på Djurgården genom gränderna, längs vattnet och ta in varenda vacker centimeter...





Snart.

4 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Ja!!!! Ge oss vår nu! Och Stockholm är bedövande vackert!

Dagar av lycka sa...

Åhhhhhh, det gör jag med! längtar alltså :)

Kram Anna

Husbilen Tuzzen sa...

Snart snart snart kommer nog våren. Tack för att vi får njuta av dina vackra bilder så länge.

Kram Helén

Kristina sa...

Vackra och inspirerade bilder!
Hälsningar,
Kristina