19 mars 2015

räkmacka med parmesantouch på fem röda.



Snubblade över färdigskalade räkor som smakade räkor - vilket inte händer varje dag. Slängde ihop en räkklämma med lite sånt som fanns i kylen och resultatet blev över förväntan!


Räkmacka med parmesantouch på fem röda

Njalla tunnbröd, eller liknande
Bregott, gärna extrasaltat
Räkor
Avokado
Sallad efter behag, här röd mangold
Erik Lallerstedts Parmesansås är en höjdare, klickade i den i min. Mannen föredrog crème fraîche.

Använd gärna en tandpetare för att hålla ihop klämman.
Snabbare lyxmacka än så här tror jag inte är möjligt :)



1 kommentar:

Elisabeth sa...

Lyx Mackan ser ju hur god ut som helst.. Den skulle jag ha gjort ist för min vanliga ost macka.. fast nu var det ju det jag hade hemma, får handla idag och göra till lunch imorgon..

tack för tipset !!