11 augusti 2011

nöjdast i stan ikväll.




Idag kunde min man inte ha fått en nöjdare fru än jag blev när han kom hem med en hel trave pocketar varav han lyckats med en samling där jag endast hade läst en av dem förut! Inte ens det faktum att jag glömt ställa tillbaka vitbalansen till dagsljus i kameran innan jag började min fotoorgie kunde förstöra humöret. En perfekt blandning av deckare med spänning, ytliga kärleksromaner, nån gammal goding som Austens Emma,  nån lite mer seriös författare och en verklighetsbaserad bok.

Till saken hör att jag gick på semester igen idag - en liten extra bonusvecka efter att ha haft huvudsemestern tidigt i sommar. Dessutom grubblade jag på väg hem från jobbet idag på vad jag skulle läsa alla dessa 10 dagar. -Skulle jag orka en sväng till biblioteket utanför stan där man har chans att hitta bra böcker -hade ingen lust. Närmaste biblan går det inte att hitta något på tyvärr, speciellt inte när allt är ute på sommarlån.






Jonas Helgesson har skrivit Grabben i kuvösen brevid -Om att vinna mot ett handikapp. Honom har jag varit nyfiken på ett tag efter att ha läst nått om ett föredrag han höll i. Hade inte koll på att det fanns en bok! Återkommer med recension :)








1 kommentar:

enannanhelena sa...

Måste erkänna att tills för bara någon vecka sedan hade jag ingen som helst aning om vem Viveca Sten är. Hm. Är jag månne den enda i Sverige som inte har läst en deckare av henne?!? Är hon bra? Har du läst något av henne tidigare?

Tycker mig skymta något bekant där i den ljuvliga, olästa, trycksvärtedoftande högen... Paasilinna, skriver otroligt underfundigt och underhållande!

Sköna lässtunder önskar:
/helena