23 juni 2012

njuterier och tacksamhet.



Tittar in en liten snabbis för att önska er en fin fortsättning på midsommarhelgen! Här njuts det helg och när solen skiner med sin frånvaro sätter vi på gasolen i glashuset och låtsas att det är sommar ändå. Jag känner tacksamhet över livet i dessa dagar, alla tråkigheter och min skitfot till trots. Citerar Pollacks boktitel Att välja glädje. Jo, det tror jag på (har visserligen inte läst boken). Inte genom att förneka resten av livet men genom att välja fokus i det jag kan vara tacksam för.... Så tacksamhet får det bli. Den livsmelodin funkar för mig, och det är jag tacksam för... :)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vilken fantastisk bild.
Kramar från Göteborg

Mrs Sunshine sa...

Ja, låtsas att det är sommar får man göra när inte vädergudarna är med oss!

Ha en fortsatt fin helg!

Anonym sa...

Hittade just hit...tipsad av mor och syster. Vilka fina bilder. Och vad mysigt du skriver. Vackert och tilltalande på alla sätt. Precis vad man kunde vänta sig när det gäller en så kreativ, begåvad och påhittig person som du! Allt gott! Kram Emma

en matsked grejer sa...

Käraste Emma, välkommen hit :) Du är ju så där extraordinärt fenomenabel på att uppmuntra andra, men det har du ju alltid varit. Love /C