10 maj 2013

metalliskt i inredningen.



Fabrikens tema för veckan är metalliskt i inredningen. Min första tanke är att jag inte direkt hakat på trenden med koppar och guld i inredningen. Har mer hållit fast vid de "gamla" metallerna som silver och gjutjärnsfärgat... 




Fast efter en stund dyker de små mässingsljusstakarna upp i mitt medvetande. De där små som jag samlade på mig på loppisar för en femma här och där. Och som följt mig runt i huset ända sedan dess.






Mer färgad av trender än jag trodde med andra ord...

Fast med handen på hjärtat hittar ni nog betydligt mer metallgrejer om ni kikar in hos resten av fabrikörerna.

2 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Fina bilder som vanligt! Jag har ett gäng sådana mässingsljusstakar som åker in och ut ur förrådet. Jag tycker att de är så vackra, men så passar de inte riktigt in här samtidigt.... Nu blev jag sugen på att plocka fram dem igen :)

Min plats i solen sa...

Underbara bilder och det fanns visst mer metall än du anade. :) Jag tillhör de där som är svag för metall i alla de olika former. Däremot måste jag erkänna att jag inte är mycket för det där med att putsa sådant som behöver putsas. Jag vet att jag borde men jag tycker att det är skittråkigt och då blir det inte gjort heller. Jag tycker helt klart att patina är underskattat. ;)

Kram på dig och tack för alla vackra bilder du delar med dig av♥