24 november 2011

DIY med julen för/på dörren II.




Smått fantastiskt att det verkligen är ljust idag. Har snabbat mig med kameran för att ta några foton innan jag ska sticka till jobbet strax. Så här blev årets julkrans alltså. Utlovade ju resultatet av det här pysslet igår. Ibland är enklast vackrast....





Är riktigt förälskad i lärkträd och dess kottar. Att kottarna och kvistarna är underbara behöver ju ingen närmare förklaring men även träden är det i mitt tycke. Såg bilder i Allt om Trädgård från en trädgård med beskurna lärkträd med mosskuddar under för några år sedan. Helt sagolikt vackert! Skulle behöva lite större tomt bara...

5 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Det enkla är det vackra! Din krans är jättefin!
Lärkkottar är så vackra, ser ut som små rosor.
Kram Eva

Dagar av lycka sa...

Verkligen superfin! :-)

Tänk att det inte behöver mer avancerat än så för att skapa julstämning. Eftersom vi bor i lägenhet, känns det urfånigt att hänga någonting på ytterdörren, men jag gillar det verkligen hemma hos andra!

Ha en fin kväll!
KRAM
/Anna

Yosofine sa...

Enkelt och helt underbar!

Nina P sa...

Jättefint!!

annas paraply sa...

Men oj, jag har gjort nästan likadana hjärtan. Eller ja det är samma band som jag fäst i, mina hjärtan är av keramik. Fin blogg du har!