6 november 2011

katt-astrof



Dagen börjar så bra här i huset med en katt-astrof. En liten son hade råkat stänga in en av våra katter i det så kallade playstation-rummet (sånt fanns inte när jag var liten) över natten. Den STACKARS katten (skygga damen till vänster på bilden) har väl jamat sig fördärvad i natt men inte hörts av någon. Till slut i sin nöd sket hon i soffan och på 14-åringens dyrbara spelmus som han sparat ihop till själv. Ni hör själva: Katten sket på musen och sånt kan ju aldrig vara bra!

"Detta är ett ilandsproblem!" är ett bra mantra att upprepa för sig själv när man ska hantera svallvågorna efteråt...

6 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Ha ha....åh förlåt.....jag förstår att ni är ledsna över den dyrbara elektroniken men det sista du skrev lät lite roligt " sket på musen".

Vår katt brukar alltid som oftast komma upp på helgerna och lägga sig bredvid mig, men det gjorde han inte i morse för han var instängd i TVrummet med äldsta dottern som påstod att han låg och sov. Att han sedan rusade ut precis när jag öppnade dörrarna är väl bara en tillfällighet då ;-)

Att vara någons fru sa...

Ha ha ha herreguuuud jag dör!

Jenny sa...

Haha, ja här skrattas det lite också :D
Ha det så gott, tur att man kommer på att det är i-landsproblem ;)
Kram Jenny

becca sa...

Hejsan!
Så kul det låter... men jag förstår att det är en kattastrof.
Tack för kommentaren jag fick på mitt fabriksinlägg, jag tittade runt lite hos dig och läste även ditt, vilket fint kök ni har, gillar dina detaljer.
Ha det bra, kram Rebecca.

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

hahahah!! Lite kul var det iaf, till trots för att musen blev sketen på c",)

Klem Anna

Den där Victoria sa...

Ujujuj, ja det straffar sig att stänga in katter ;) ... hahaha, inte kan man låta bli att skratta heller.