10 november 2011

finfrukost.







Vi finfrukostade hemma hos oss när mamma fyllde 60 nu i höst. Tog lite snabba bilder mitt i allt bestyr med en orgie av brunchingredienser inför en högljudd träff med hela härliga stora familjen.

Det är riktigt schysst med en bord som fälls ut till att bli fyrkantigt. Alla kan prata med alla, ingen sitter ensam på ett hörn och 12 personer kan klämmas in. Blanda alla mina blåvita porslinsserier tycker jag är kul!





Kräftrumpemackor -testade av min jobbarkompis härom veckan som sa att det var bland det godaste hon ätit. Tropicanajucie gör i alla fall våra barn glada. -De låter inte sig imponeras av det jag fixar och själv tycker är finfint om man säger så.



Milanosalami med Philadelfiaost/soltorkade tomater/basilika/salt


Äggröra med fetaost


Smoothie med hallon/banansmak





Tja, det är inte riktigt färdigdukat här än. Det viktigaste av allt saknas -Levainbrödet -ännu inte levererat från bageriet... Fick liksom aldrig med det färdiga resultatet på bild :) Kock, fotograf och samordnare på en gång blev lite för mycket av det goda. Kvinnor ska visst kunna göra många saker på en gång sägs det. Sch, säg inget till min man, det är ju sånt jag retar honom för!






En frulle jag sent ska glömma.

7 kommentarer:

Jenny sa...

Så fint dukat, så mycket fint porslin du har! Jättesnyggt med vitt och blått! Härligt med finfrukost! Jag tänker nog norpa lite idéer, iaf den med osten och salamin, såg smaskens ut!!
Ha en skön fredag, kram Jenny

Att vara någons fru sa...

och vilka stolar!

HEMLÄNGTAN sa...

Önskar att jag var gäst på den där finfrukosten också. Jag som älskar frukostar uppskattar nästan en sådan här idé mer än en finmiddag.
Du har verkligen gjort det fint!

Fru Westman sa...

Där skulle man ha varit med minsann!! :) Så mycket gott!

Toppensnyggt att blanda det blåa porslinet!!

Trevlig helg!

Kram Linda

Kristina sa...

Vilken frukost och vilken fin dukning. Inspirerade!!!

Hälsningar,
Kristina

Dröm vid havet sa...

WOW! Nu blev jag verkligen hungrig...
Var säkert gott!

frida sa...

Vad härligt det ser ut och jättefint kakel