4 november 2011

köksfavoriter.



Månadens tema i inspirationsfabriken är köksfavoriter. Hur ska man kunna välja ut några få favoriter när man är en porslinsgalning? Jag bara undrar.. Lite trist att fota när det aldrig är riktigt ljust, men ni får ta vad ni får! Jag gillar en hejdundrande stilblandning. Egentligen passar väl inte allting ihop så där helgjutet men så är väl livet för övrigt för det mesta?! Jag är lite motvals och stoppar nog ihop saker som inte går riktigt passar bara för att.

Höstens svamppsykos resulterade i sex konservburkar av jätteformat fulla med torkade trattkantareller. Det ni, det kan man kalla att utnyttja vad naturen har att bjuda på!






Den lilla flingsaltasken i porslin kommer från Rosendal. -Tycker den är så söt.




 Den här hyllan är ett favoritställe i köket. Den är lite svårfotad, vill inte göra sig på bild -men den är kul att ha. För tillfället är det blå-vitt som gäller. Tidigare var den turkos, funderar lite på rött till jul. Att jag är ett stort fan av blåvitt porslin har inte gått någon förbi som återkommer till min blogg: Blå Eld, Marimekko, Iittala, Matteusfat, en gammal blåvitmönstrad tekopp med fat från en annan servis...

Blendern är en darling som bidrar till alla lyxiga smoothies vi sätter i oss till frukost på helgmornar.



Den här brickan och jag har en het kärleksaffär, använder den i vått och torrt! Smörasken i porslin från Rörstrands Eden älskar jag också. Blev så lycklig den dagen jag fick snilleblixten att låta den rymma alla mina tepåsar så den fick en legal anledning att stå framme för jämnan.





Och sen är det ju allt annat jag gillar, men ingen orkar titta på allt på en gång, så det får bli en annan gång!

Här hos Fabriken hittar man en massa andra köksfavoriter, uj uj uj, vad mycket fint!

7 kommentarer:

Lisbeth Williams sa...

Sitter här i soffan och gör en runtur bland Fabrikens alla fina kök. Va fint du har det!!!
Ha en riktigt skön helg önskar din Fabrikskollega Lisbeth, med bloggen http://inredningsdesigner.blogspot.com/

Johanna Stålros sa...

Vilka fina bilder! Brickan är så snygg.Kram Johanna

Kristina sa...

Fint med smörasken och koppen på brickan. Jag försöker också att använda mina loppisfynd så mycket det går.

Ha en fin helg,
Kristina

a piece of happiness sa...

Supermysigt du har i köket och jag gillar också saltskålen och teburken ;-)

Maria sa...

Hej!
Jag tycker att du har härliga blandningar! Jag tycker precis samma, det ska "krocka" ibland för att bli bra.

Fru Westman sa...

Så mycket fint! Och titta, där är ju ljusstaken!! :)

1975 by Eva sa...

Fint och fiffigt med din thesamling.