3 november 2011

yummie sa födelsedagsbarnet.



Mysmorgon när lillkillen fyller 10 år. Pannkakstårta på sängen var beställt och prins(ess)tårta till kalaset ikväll! Jag gillar arbetsfördelningen: Mannen stekte pannkakor och vispade grädden igår kväll. Jag fick den roliga delen med att smälla ihop alla lager och dekorera. Lite styckefrysta hallon, vinterströssel och smält Marabou Dajm gjorde susen. Gillar när det går fort att göra fint!





Själv tyckte han att fylla 10 är som ett jubileum -det är ju jämnt! Jag log lite och mindes att jag tyckte likadant när jag skulle fylla 10. Och så klart vi ska jubilera... och ha myshöstlovsfödelsedagsdag hela dagen.

5 kommentarer:

Anna/Rackarungar sa...

Yummie säger jag med!! Snygg också. Jag ska också önska mig en pannkakstårta när jag fyller..eh... år!

Yosofine sa...

Åhå vad härligt! Jag lääängtar tills mina grabbar förstår det där med att fylla år och får ha det där förväntansfulla pirret i magen natten innan. :) Tårtar såg förresten helt underbart god ut!

Kramar

Fru Westman sa...

Woaw!! Vilken frukost!

Riktigt så avancerad frukost blir det inte här imorgon bitti, men det kanske blir bra ändå... :)

Kram

Finurliga Fröken sa...

Men så gott de ser ut! Och tänkt va stort att fylla 10 år! Grattis Grattis till födelsedagsbarnet. Kram

Yosofine sa...

SV: Inte varje dag man blir kallad mangabrud! Jag suger åt mig och känner mig lite mindre som en sliten småbarnsmamma!

Kram