2 mars 2012

att bli överraskad på ett oväntat ställe.





En liten tur i solen för att köpa stans godaste bröd -tänkte överraska Mannen med lite lyx till helgen. Bageriet ligger i en gammal industridel av staden med de vackraste av tegelhus. Med Takidas Your learn i öronen parkerar jag och vandrar in i kvarteren som känns som en sagovärld.




När jag står och trängs på trappstegen ner i det lilla bageriet för att köa mig fram till disken råkar jag kasta ett öga på de bokade bröden. Och där, ser jag Mannens namn på ett stort Levain.... Ringer honom för att få bekräftat, och ja visst, han skulle överraska mig med det :).









Och då känns det alldeles perfekt, denna soliga härliga dag, hur trött jag än är efter en slitsam vecka (börjar jag bli gammal?) och en envist eländig nacke... Vår, sol och kärlek. Det räcker för mig.