27 mars 2012

zetas är alltid zetas.



En Stockholmsresa utan ett besök på Zetas är inte fullständig. Planen var att äta lunch i solskenet på deras underbara café men vi var alldeles för mätta för att ens tänka på det... Får bli nästa gång! Hade bara mobilen med mig in och bilderna blev jag inte nöjd med alls men man kan inte få allt! Den där svarta lampan fick jag inte heller, men den är riktigt fin med sin lite stora skärm.




 Piontulpaner har undgått mig fram tills nu, men wow vilka maffiga!








När dessa gulingar slår ut kommer den krukan bli ruskigt vacker. Nån som vet vad den småbladiga växten heter? Fick med mig hem ett litet gäng snyggingar som jag tror ska bli fina kompisar i sin avlånga zinkbalja. Det är nått alldeles speciellt med att köpa vårblommor till trappan. Skulle vara så roligt att helt tappa huvudet och vara riktigt måttlös. Måste prova det nått år :)

12 kommentarer:

Dagar av lycka sa...

Åhhhh, drabbas verkligen av vårpirr när jag ser dina härliga bilder!!! Nu kommer årstiden som det är värdelöst att bo i lägenhet...

Hoppas att allt är fint annars :-)

Kram
/Anna

HEMLÄNGTAN sa...

Här är en till som helt missat piontulpaner, men åååå så vackra de är! Vill ha!!!
Tyvärr vet jag inte vad den småbladiga växten heter men den var också riktigt fin. Oj, vad jag blir sugen på ett besök på Zeta's.
Den svarta lampan har jag i min butik. Riktigt stor och häftig!

Ha en finfin dag!
/Jenny

K R I S T I I N A sa...

åh- rost, nött o stött. så fint!!!!

Vardag och flärd sa...

Har aldrig varit på Zeta´s men tittar ofta på deras bilder, det är en stil som tilltalar mig mycket, ja, det får bli ett besök där så småningom.
Kram Eva

Skridskoänkans glada dagar sa...

Jag var där i söndags och stod där också och njöt av den vackra piontulpanen. Ja, allt annat också för den delen.
Trevligt att du fick med dig lite gula finingar hem. Själv drabbades jag av beslutsångest .

Jag vill också ge dig all beröm för din stil. Den känns som du fast jag inte känner dig. Ärlig,vacker och trygg utan minsta efterapning.

Kram från en trogen läsare som ibland inte får tiden att räcka till!

Carina

annixen. sa...

Vi bor inte alls långt ifrån Zetas, varje vår eller år kanske jag ska skriva så tänker jag att vi måste bege oss bort dit, men så icke..måste få till det någon gång :)

...och du fåglarna, de är inköpta i inredningsbutiken bredvid Setterlinds (bageriet) i Fjällbacka! Så i sommar om ni har vägarna förbi....åh vad jag började längta efter Västkusten nu!

KRAM!

FaB Keramik sa...

Piontulpanerna var ju fantastiska! Såna måste jag få tag i och plantera i trädgården! Lyxigt med en helg i Sthlm..
Kram på dig från Frida

Anna/Rackarungar sa...

Jag bor väldigt nära Zetas, men är där allt för sällan. Cafeet är underbart och så klart allt grönt!
Tack för tipset om den där programvaran som tar bort dubletter, ska genast kolla upp det!!

Mrs Sunshine sa...

Åh, längtar dit när jag ser bilderna! Tulpanerna var verkligen underbara!!

Mynta sa...

Hej!

Halkade in här via en blogg, sedan en annan blogg, och vidare till nästa...precis så som det alltid brukar vara när jag surfar runt lite!
Gillar din blogg och dina bilder. Måste ju få hjälpa dig med den småbladiga växten i växtarrangemanget ovan; det är en Sophora. Har en sådan själv. Ser ut som ett litet miniträd, liksom´. Skir & vacker. En av mina favoriter i kruka! Googla bilder på Sophora, så får du se flera!

a piece of happiness sa...

Om man vill bara vara och gå omkring och sucka lite ska man åka till Zetas ;-)

Happy Gunhild sa...

Wow vad fint med piontulpaner! Såna har jag aldrig sett förr, och inte har jag varit på Zetas heller, dit ska jag styra kosan när det bär av till Sthlm nästa gång :)