3 juli 2011

när man kan slösa.




I min pergola växer en jätteklematis vid en av pelarna: En Summersnow som växer hejdlöst, tar massor av plats och bejakar livet på alla sätt en klematis nu kan göra. Det kuliga med den är att man kan kosta på sig att slösa med den. Bara klippa av en ranka för att jag har lust att ta med mig en bit av den någonstans och inte behöva känna mig snål och nja nej inte kan jag.

Dessa rankor brukar hamna lite varsom men oftast i glashuset för att försköna vår tillvaro där. De ringlar sig fram och spretar med små vita skira blommor åt höger och vänster och vackergröna blad, och när den vissnat kliver jag ut och hämtar en ny!








Och förresten för er som undrar -Tintin mår finfint idag, tack och lov!

4 kommentarer:

Fru Westman sa...

Skönt att han har kryat på sig! :) Vacker, vacker klematis!! :)

FaB Keramik sa...

Stackars vovve! Men tänker direkt på vår stora hund som brukar simulera rätt bra.. Känner igen det där med djursjukhus och friska hundar..
Bra att han är frisk och att ni äter glass med precis rätt topping! Ha det så fint i sommarvärmen!
Kram från mig, nästan friskus. Typ.

Anonym sa...

sån klematis hade jag på Västmannagatan. Skulle nog passa här på Öland.
Underbar!
magZ

en matsked grejer sa...

Det tycker jag du ska skaffa bums Maggan! Man tröttnar aldrig :)