24 september 2011

je t'aime levain.




Levain är nu officiellt Sveriges godaste bröd (säger jag, hi hi). Jag är annars en älskare av hembakat, men så här gott blir inte ens det. Levain är ett surdegsbröd som fina bageriet i stadens nostalgitegelkvarter bara bakar till fredagar. Igår ringde jag och reserverade ett bröd så jag inte skulle bli utan, för att ställa in sig på att äta sånna mackor och sedan inte få det, det är ingen bra start på helgen.






Handduken köpte jag i Strömstad i somras. Ångrar lite att jag inte slog till på bordsduken i samma tyg. Kanske den finns kvar nästa sommar om jag har tur!

Nu kör vi lördag mina vänner, och här börjar den med Levainmackor. Rackarns att Bregott med havssalt tog slut igår...

3 kommentarer:

Skridskoänkans glada dagar sa...

Vi i vår familj har nu tröttnat på köpebröd från affären och tänker satsa på riktigt gott bröd istället.
Jag funderar starkt på att också gå ner mig i surdegsträsket!

Tack för Awarden, jag vet knappt vad det innebär men jag ska försöka få lite tid i lugn och ro och fundera på frågorna .

Tyget var riktigt fint , hoppas du tag i mer nästa sommar.

KRAM Carina

Dagar av lycka sa...

Ser supersmarrigt ut! Håller med om att tyget var riktigt nice!

Ha det bäst!
Ktam/Anna

FaB Keramik sa...

Ja vad gott! Vilken lyx! En gång i tiden hade jag en tjej som bakade sådant bröd till mitt sommarcafé. Så fantastiskt gott att man kan grina.
Kram!