2 september 2011

att vara en räddare i nöden.





Fredag och ledig helg... Lite lagom fredagsutsjasad muttrar jag över kaffemaskinen som inte vill ge mig min dagliga latte. DÄREMOT borde alla få presenter på fredagar! Fick den här fina kassen av en rar jobbarkompis som jag räddade i nöden.

6.30 ringde hon på min semester och var i akut behov av hjälp talade hon in på mitt Mobilsvar - ring mig! Jag hann inte svara yrvaken som jag var men blev alldeles bekymrad, vad är på gång på jobbet nu eftersom hon ringer mig så? Jag ringer upp: Hon kommer inte in på sitt Tradera-konto för att köpa den där Supermario-ryggsäcken som en av hennes grabbar vill ha... När hon ringde på kvällen för att få kontonumret så hon skulle kunna betala vinsten svarade mannen. Han tyckte att vi borde få någon sorts jourtillägg för det här. Sagt och gjort: Idag kom jourtillägget -rosa bubbel, jordgubbs- och chilivin och Åre Choklad. Ska prata med chefen nästa vecka om vi inte kan få sånt istället för OB i fortsättningen.

1 kommentar:

FaB Keramik sa...

Åh vad glad man blir för såna presenter! Jag tror jag ska hjälpa någon idag och sedan sätta mig å vänta..
Nuså lördag.
Kram Frida