22 september 2011

hickakräm.





 När jag besökte House Doctor i Stockholm stod jag emot en massa grejer jag var sugen på att köpa. Det enda jag slog till på var en Body Scrub. Den fanns i några olika dofter och när jag valt länge och väl blev det ljuvliga Jasmine. Har alltid älskat doften av jasmin ända sedan barndomens smultronschersmin i trädgården... 

När jag väl skulle betala fick jag hicka. 299 kr. För en liten burk scrubkräm. Men jag log bara lite ansträngt mot kvinnan i kassan och den urtjusiga dyra kvinnan bredvid mig som om jag inte vore flickan från landet, betalade och gick för att hämta mannen som parkerat sig i en bekväm House Doctor-soffa spelandes Angry Birds. Var bara tvungen att gå via hylla med de andra krämerna. Jo jo, om jag hade valt rosdoften istället hade den kostat 129. Hepp, vad gör man inte för skönheten och anseendets skull?!






Vi får väl hoppas att den är bra. Hittills har jag inte provat den. Måste spara liiite till på solbrännan...

4 kommentarer:

Yosofine sa...

Sjukt dyrt, men jag tror allt att du är värd den!

Kram

Skridskoänkans glada dagar sa...

Skönt att läsa att någon övertaget reagerar över priser som känns orimliga.
Jag håller med ovan , den var du värd!
Ännu en onöda som blir en härlig ego-nödvändighet.

Kram Carina

en matsked grejer sa...

GULLE ER! Kram te'baks

Mjuka sa...

Men jag förstår inte varför just jasmine skulle vara dyrare....sjukt dyr var det iaf, men du är den lika fantastisk som priset?
Önskar dig en fin dag
kram malin