27 september 2011

nostalgi med badkar på tre tassar.




En del grejer gillar man bara. Som tvålpumpen från Cult som bor i badrummet och tvålkoppen i form av ett badkar jag köpte i en Brukaaffär för mer än 15 år sedan. -Spelar ingen roll att en av tassarna förlorades i vår första lägenhet på 90-talet, det får hänga med ändå. Stolen som är arvegods från mannens gammelmorbror är en också darling, grå och sliten som den är.

Vet inte vad det är med mig idag - går runt och nostalgitänker på tiden när vi bodde där, alldeles förälskade, i en tvåa nere på stan i ett hus byggt 1910 med höga fönster, underbar innergård och en vidunderlig utsikt över en vacker kyrkogård med murar, höga träd och vintertid mängder av ljuslyktor. Det var tider det... det är det ju nu med och jag är lika lycklig idag, men ett kryddmått nostalgi kan man kosta på sig!



Visst är gummiresterna på kanten som ett läppstiftsavtryck?








Om du inte har höstanemoner eller syrenbuddleja i trädgården tror jag att du blir alldeles tvungen att skaffa det, i alla fall om zonen i trädgården tillåter det. Det går nog inte att klara sig utan :) Drömmer om när höstanemonerna växt till sig till stora ruggar så att jag kan klippa med stora fång in utan att slakta hela plantan. Det blir tider det.


1 kommentar:

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej och tack för din söta lilla hälsning hemma hos mig, nu hittade ju jag hit till dig och din fina blogg!
Underbara foton och så härligt att läsa om din nostalgi... väldigt beskrivande ord. =)
Jag blir följare så jag hittar hit fler gånger!

kram Emma