4 september 2011

på hyllan.





Lovade här att visa grejerna på hyllan i glashuset. Stormlyktorna kommer från mannens farföräldrar. Träbåten hittade jag på en loppis i Sätrabrunn i samband med en antikmässa. Någon som har en aning om ålder på den sortens dåtida leksak? I glasburken ligger en liten samling västkust som en påminnelse om att vårt älskade Sommarströmstad finns att besöka nästa år igen.









Äldre glasflöten har en märkning i relief i glaset för att man ska kunna se vem som tillverkat dem. Säger som jag sagt förut -det var bättre förr! Inte så många som gör så vackra logotyper idag...

Nu är det söndag... och jag tänker göra ett återbesök i sängen med koppen och boken från igår som jag har en härligt tjock bit kvar i.

1 kommentar:

Jenny sa...

Så mysigt det låter med att läsa, själv så röjer jag och rensar så jag ska kunna njuta av hösten...
Jättefina bilder! Jag gillar sånt som du har där, vi har ett gammalt nät ute i stugan med gröna glasflöten, det blir att ta fram dem igen när jag renoverat där ute i mitt rum =)
Ha en mysig söndag, kram Jenny