23 september 2011

award!




Blev alldeles överraskad när jag fick en blogg award av kreativaste Rebbeccas DIY, alldeles väldigt glad också för den delen! Tack, känner mig hedrad!

I den ingår fem frågor att besvara och att skicka den vidare till fem bloggare med mindre än 100 följare:

1. Varför började du blogga?
Jag fick ett ryck rätt och slätt. En bekant började och då tänkte jag att kan hon kan jag! Jag har tänkt i flera år att jag vill bli bättre på att fota och att lära mig Photoshop. Foteriet blir väl sakta bättre, men dessvärre står det stilla med Photoshop. Jag har fastnat i iPhototräsket -är alldeles för bra, men inte tillräckligt.

2. Vilka bloggar följer du?
Tja, det finns en lista på bloggen på ett gäng av dem, fast det är fler jag rör mig hos än så. Om jag måste välja en så är det Att vara någons fru. Skitskön och störtkul tycker jag, och så ruskigt duktig på att skriva. Jag imponeras av människor som kan formulera sig och det KAN Emma.

3. Favoritfärg(er)?
KÄRA NÅN! Vitt, blått, rött, svart, kan man välja alla utom senapsgul?

4. Favoritfilm?
Kan inte välja. Gillar verkligen film. Gillar senaste Robin Hood med Russel Crowe och även hans Gladiator och A Beautiful Mind, lättviktare som Lakehouse, spännande som Flightplan eller Insider, lite djup som Babel, lite sorgligt som Dear John, A Cup of Love och Last Song, kostymdraman som alla Jane Austen-filmerna och sedan bara älskar jag Under Solen! Kanske är det Under Solen som är bäst... den är genialiskt gjord, gesterna, tonfallet, minerna, fantastiskt skådespel.

5. Vilket land/vilka länder drömmer du om att besöka och varför?
Drömmer om att ta med mig man och barn för att åka jorden runt.... surfade senast här om dagen för att ta reda på mer om det. Skulle vilja se mer av andra kulturer och ge det till mina barn. Jag har tänkt länge på att jag skulle vilja visa dem att inte alla lever så privilegerat som vi. Vill ge dem en smula tacksamhet och ödmjukhet inför livets lyckade lottning och skapa lite perspektiv på svårigheter i livet samtidigt som vi får en gemensam upplevelse av större mått som vi aldrig kommer att glömma.



Awarden vill jag skicka vidare till dessa finingar:
Carolina med The Dress and Me
Carina med Skridskoänkans glada dagar
Liselotte med A Piece of Happiness
Yosofine med Yosofines
Jenny med Hemlängtan (Hon har ingen officiell siffra med följare så jag passade på, hi hi)

Hörr'ni, nu är det helg!



3 kommentarer:

a piece of happiness sa...

TACK SNÄLLA GULLIGA DU!

Jag antar utmaningen, kommer snart

Kram LiseLotte

Petra / Popetotrora sa...

Kul med en award! Det är du väl värd!!

Yosofine sa...

Woho, grattis till awarden och tack gulle för min! Nu har det varit dåligt uppdaterat pga fastlandsresa men snart så! :)

Kram